maandag 15 februari 2010

Verdere argumenten. Corrida door de jaren heen.


Omdat mijn vorige post misschien zijn doel een beetje voorbij schoot, schrijf ik dit stukje.

Hoe ver kun je komen met toegewijd trainen als je GEEN of nauwelijks aanleg tot de loopsport toont ? Bovenstaand diagram toont mijn evolutie tijdens de Corrida van 't Sas, een relatief drukbezette wedstrijd.
De eerste 2 jaar modderde ik maar wat aan, procentueel zat ik in 2005 bij de laatste 5% van de aangekomen lopers en het jaar daarna liep ik ergens tussen de laatste 20%. Erg hoopgevend was dat allemaal niet.

Een jaar "goed" trainen liet me een stap in de goede richting zetten (2007) en daarna kon ik toch nog steeds verder evolueren ondanks dat de laatste 2 jaar goed presteren op de Corrida van ondergeschikt belang was.


Ik zal er niet over liegen, ik moet er erg veel voor doen en er kruipt heel wat tijd in, het merendeel van het jaar ben ik moe en heb ik ergens wel iets die opspeelt . Het kost me ook heel wat geld en enkele statussymbolen. Gelukkig doe ik het graag en wil ik momenteel niks anders.
Ik zal hoogstwaarschijnlijk nooit "echt" snel zijn. Maar ik heb toch het gevoel dat ik de limieten van mijn lichaam steeds verder opgeschoven heb en ik hoop dat ik ooit ergens dicht tot bij mijn ultieme potentieel geraak.
En dus niet ergens blijf hangen rond de 80% van mijn mogelijkheden waar zovelen al tevreden mee zijn.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch je grenzen verleggen...of toch proberen te verleggen...dat je er alles voor gedaan hebt dat zal je zeker kunnen zeggen. T'sas was dan ook een schitterende wedstrijd voor jou.
    Groetjes Natalie en Eddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, er is nog altijd een factor "aanleg". Er zijn er die er veel voor moeten doen, andere lopen bij wijze van spreken 30km/week, doen 2 duurloopjes van 30 km en schrijven een marathon op hun naam ....
    Ik ben ook zo iemand, als ik 10 dagen niks doe, ben ik het kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen