zondag 7 februari 2010

Corrida van 't Sas 2010

Deze morgen stond ik aan de start van de Corrida van 't Sas. De bedoeling was zo goed mogelijk te lopen en zo zwaar mogelijk af te zien. Omdat dit geen prioritaire wedstrijd was had ik niet getaperd dus was het bang afwachten wat het worden zou.


De start miste ik compleet, gelukkig is dat langs hier niet zo erg, adrenaline, testosteron en dergelijke maken dat 95% van de lopers meer dan 30% boven hun gemiddelde snelheid starten (en de prijs die betalen ze hoe dan ook), dus na een kilometer kon ik aansluiting maken bij het eerste peloton en vreemd genoeg kom ik daar redelijk snel aan de leiding te lopen ( Davy loopt dan een goede 100meter verder op kop daartussen nog 2 sterke lopers), iets wat me eigenlijk wel verbaasd, de mannen rond me schat ik allemaal frisser in dan mijzelf.

Na een tijdje voel ik me verzwakken en is er wat discussie in de groep over wie het kopwerk moet doen.(ik ben niet fris en dan kan ik wel wat zeuren, niet op letten makkers!)

Op 2 kilometer van het eind versnelt de snelste man van het groepje (Patrick Van Petegem) wij (Stijn, Kenneth en ik ) kunnen niet voldoende antwoorden.
Aan de streep blijft de rangschikking ongewijzigd: 1) Davy Stieperaere 23'46 op 7,4km (18,7km/h) 2)Deschodt Bert op 8" 3)Van Driesse Tom op 16" 4) Van Petegem Patrick op 49" 5) Ik op 59" 6) Stijn Spriet op 1'07 7) Kenneth Vanduyfhuys op 1'18.


Een leuk extraatje is dat ik "en route" mijn besttijd voor de 5k met een seconde verbeter !

5 opmerkingen:

  1. proficiat...knap gelopen hoor...de stage heeft blijkbaar goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterk gelopen en al meteen een 5 km pr ! Dat belootft voor de volgende wedstrijden !
    Wim(deolifant)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff goeiendag zeg wat een tempo was dat .Ik kon dat allemaal volgen terwijl ik zeer traag liep. Wel leuk jullie aan het hoge tempo te zien voorbijlopen. Net zoals Oostende run terwijl je naast Veerle Dejaeghere liep

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeg, wat slik jij allemaal zeg ? Het begint te renderen ! hahaha, graptjeh wih....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nix doping - gewoon volhouden en ieder jaar iets meer lopen !

    BeantwoordenVerwijderen