zondag 23 januari 2011

Natuurloop Lier: Halve Marathon

Na een week zo goed als niks te kunnen doen op trainingsvlak door een vervelende verkoudheid besloot ik te speculeren op het Zatopek effect en dus een wedstrijdje te lopen. Er stond niet zo heel veel op de kalender, maar wat er wel stond daar kon ik me wel voor motiveren, de natuurloop te Lier wou ik vorig jaar al lopen, maar door het slechte weer is dat er dan niet van gekomen.


Ik stond redelijk relax aan de start, ik kende niemand en niemand kende mij, ik raakte even aan de praat met Geert Steenmans van AC Lyra. Dit leek me de te kloppen man. Ik besloot me niet te laten beïnvloeden door wat dan ook en "vrij" te lopen.
Vanaf de start nam ik de leiding en liep ik aan 10km tempo. Het was een gok maar als ik de concurrentie snel mentaal kon breken was ik er redelijk zeker van dat ik de laatste 3km waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb kan overleven. Na een 8tal kilometer had ik wat ik wou een kloof die groot genoeg was om ontmoedigend te werken. Het 10 kilometerpunt passeerde ik in 34'16",wat maar 45secondes trager is dan mijn pr. Aan tien mijl ging het nog steeds erg goed, ik liep zelfs een pr voor die afstand, meer dan een minuut sneller ten opzichte van 2 jaar geleden, en 3minuten sneller dan mijn laatste tien mijls wedstrijd.


Helaas trapte ik -ondanks een dubbele knoop- aan kilometer 17 mijn veter los, ik knoopte hem snel dicht maar een kilometer verder was het weer zo ver, ik besloot niet meer te stoppen en liep de laatste 3kilometer met een irritant losse veter.

Uiteindelijk eindigde ik met een comfortabele voorsprong eerste in 1h13min16" .
En was ik de enige persoon die me daar kende niet ten schande ;-)


Uitslag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten