zaterdag 21 mei 2011

Wijkloop Nieuw Stad


Zoals gepland liep ik vandaag de "Wijkloop Nieuw stad", dit is een van de minder gekende wedstrijden van het OLC.
Toch was er een meer dan behoorlijke bezetting uit de provincie, Pedro Dujardin, Steven Broucke, dat zijn niet direct de mensen die je verwacht op een bescheiden wijkloopje. Van de Hermes was Kenneth Vanduyfhuys er als kandidaat winnaar.


Zonder Davy Stieperaere was dit een veel opener wedstrijd, omdat er tijdens de start niet echt doorgelopen werd, besloot ik de kop te nemen. Ik deed wat ik kon (km1 3' rond) maar zoals verwacht kon Kenneth en Nicolas Verschoore gemakkelijk volgen.
Anders dan de vorige keer werd er wel samengewerkt (en ook prikken uitgedeeld). Dit ging voor mij een eindje goed, maar na een kilometer of 5 kreeg ik toch weer een serieuze dreun en moest ik eraf vooraan. Dujardin en Broucke liepen me zo voorbij. Ik kon nog een keer aansluiten (omdat ze vooraan treuzelden) maar bij de minste versnelling verloor ik direct 50m.
Uiteindelijk als 5de over de streep gekomen (op een 40tal secondes van Kenneth die de eindsprint won).
Het was verre van een goede wedstrijd vanuit mijn standpunt -33'48 op 9850m, ik liep sneller op wedstrijden die dubbel zo lang waren in het voorjaar- maar ik heb het gevoel dat ik de eerste stukjes van die complexe puzzel die "goede vorm " wel is op de juiste plaats aan het leggen ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten