zaterdag 30 juli 2011

10(ehum) miles v. Wenduine

Het is al een poos geleden dat ik hier nog iets geplaatst heb. Om eerlijk te zijn was de laatste maand niet veel positief te vertellen over mij en mijn lopen. De training was inconsistent (een zware zonde als loper), het lichaam deed pijn en ik was niet gefocust. Ik nam een weekje loopverlof, maar het was nauwelijks beter, zelfs nu heb ik niet het gevoel dat ik weer "on top of my game" ben. Gelukkig zijn er lichtpuntjes.


Het was fijn om terug onder de lopers te zijn, het was al een tijd geleden dat ik nog eens aan de startlijn stond. Vooraan stond Dominique Verbeke, ik zag Wim Mory, Patrick Van Petegem en nog een paar die een beter palmares hebben dan ik.
Toch kon ik redelijk mee de eerste kilometers, over het semi-harde zand kon ik in 5de/6de stelling steeds op een goede 200m van de leider (Vermeersch Pieter?) blijven lopen.
Toen we na 7 kilometer tegen de wind in liepen had ik het gevoel wat dichter op het trio (Van Petegem, Bleyaert en Kluskens) maar 2 kilometer verder kwam ik nauwelijks nog vooruit. In het bos was het krabben maar Kluskens was nog binnen bereik dat hielp me een beetje, ook was Dominique nog steeds niet helemaal uitgeschakeld, dus ik moest vechten. Op 500m voor het eind kwam ik bij Kluskens die onmiddellijk versnelde, ik had geen antwoord en liep gewoon op eigen tempo naar de meet.

Een 5de plaats in 55'20 (ongeveer) op 15,50km over strand en duin dat is ok, ... voor nu.

1 opmerking:

  1. Je moet eens de uitslagen van voorbije 2 jaar vergelijken. Er is enorm snel gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen