zondag 18 oktober 2009

Cyclus 3/Massajogging


130 is genoeg


Aan het begin van deze cyclus had ik het wilde plan opgevat om echt verder te gaan dan ooit te voren qua volume, mijn inner circle werd geïnformeerd over het 90 - 110 - 130 - 150km plan. Helaas verging het me deze maand een beetje zoals de planeconomie van de Sovjetunie, Veel wishful thinking en een realiteit die weerbarstig was.

De eerste 2 weken waren leuk om te doen, ik was fris en liep 2! goede wedstrijden (Berenloop en de Hermesloop)de 3de week was er echter een mini moesson gevolgd door een duik in de gemiddelde dagtemperatuur en nog wat andere tegenvallers, gecombineerd ontnamen deze feiten, me de lust om 150km te lopen volledig.
Dus besloot ik om de 4de week wat in te houden en me te concentreren op de Massajogging. Zo liep ik deze cyclus grofweg een 90 - 110 - 130 - 90km lus. Ook niet mis.


De Massajogging


"3 - 2 - 1" en weg waren we, onmiddellijk verloor ik heel wat meters op de koplopers maar daar maak ik me al lang geen zorgen meer over. Na 2 kilometer kan ik aansluiting maken bij Dirk, Stijn en de heel sterk lopende Paul Meulebrouck. Zonder veel twijfel zet ik me aan kop en denk ik "gaan en blijven gaan".Kilometers lang verandert er niets, Karel Moerman is net buiten bereik en zowel Dirk als Stijn hebben een mindere dag en kunnen niet overnemen.
Ik blijf mijn best doen om het tempo strak te houden en uiteindelijk wordt het op een goede 1600m voor de streep stil rond me.
Ik eindig als 4de algemeen en als 4de senior (balen is dat- maar Davy, Patrick van Petegem en Karel zijn duidelijk sterker dus klagen mag niet !)

1 opmerking:

  1. Sjiek gelopen in toch een winderig weertje met met slijk rond de grote lac was het soms een keer uitglijden. Bravo met je inzet- ook niet te vergeten toen ik mee fietste jij en Veerle Dejaehere dat was pas vlammen op 5K

    BeantwoordenVerwijderen