zaterdag 3 oktober 2009

Hermesloop 2009

Vandaag was ik er op gebrand om het goed te doen. Daar waren wel een aantal redenen voor:
  1. Ik ben sedert kort aangesloten bij de Hermes Atletiek, dus ik wou wel tonen dat ik wel vooruit kom.
  2. Dit was mijn laatste loop waar mijn schema het toestaat om voluit te gaan, vanaf volgende week staat alles in het teken van het "Groot doel".
  3. Enkele vrienden liepen een fantastische halve marathon en dat prikkelt me om ook mijn best te doen.

Kort Verslag


Voor de start zag ik geen Davy Stieperaere en geen Patrick Van Petegem dus wist ik dat een mooie uitslag wel mogelijk was.

Toch startte ik heel behouden, een plaats midden in het pak was mijn deel. Eenmaal we de Hermespiste verlieten kon ik mijn inhaalrace beginnen. Nico Serroen was al ver vooruit toen ik de aansluiting maakte bij mijn trainingsmakker Stijn Spriet.
Omdat ik voelde dat het kon ben ik dan onmiddellijk begonnen met strak tempo te lopen in de hoop dat het net dat ietsje te snel was voor mijn metgezellen. Stijn bood nog heel lang weerstand maar uiteindelijk kon ik toch uit de 'contact'zone geraken.

Daarna was het vooral moeilijk om positief te blijven. Naar Nico toelopen of zelfs maar een stap dichter geraken was onmogelijk. Bovendien werd ik een beetje moe (niet echt getaperd voor deze wedstrijd- waarmee ik niet wil zeggen dat ik veel sneller kan ) maar ik hield stand en kon zo nog eens het podium op !

1 opmerking: