maandag 28 december 2009

17 weken ... tempus fugit !

Oei, wat vliegt de tijd !

Binnen 17 weken moet ik klaar zijn om mijn hoofddoel van dit jaar te lopen. Momenteel ben ik niet echt in vorm, maar echt slecht ben ik nu ook weer niet.


Planning


Door omstandigheden en de mindere marathon van vorig jaar zijn mijn ambities op de 50km een stuk bescheidener dan vorig jaar. Ik mik op een tempo, in ideale omstandigheden, van 3'55 à 4'00/km
Het metaplan ziet er ongeveer zo uit:

  1. De volgende 2 weken ga ik proberen een wat hoger volume te lopen( 130-140km), dit zou moeten kunnen aangezien ik verlof heb.
  2. Daarna schakel ik terug naar een schema die rond de 110km per week draait. Dit lijkt mss. wat weinig maar naar mijn gevoel primeert frisheid boven mijlage. De training moet de training zijn en niet een wedstrijd op zich.
  3. 3 weken taper Minimum, fris aan de start staan is een must!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten