woensdag 8 september 2010

'Rond de Nieuwe Koerswijk" 9150m

Vanavond liep ik "Rond de nieuwe koerswijk" dat is een wedstrijd van 9150m en maakt deel uit van het Oostends Loopcriterium.
Het was al een tijdje geleden dat ik een iets langere afstand liep, dus had ik best wat twijfels ...


Verslagje


Na het startschot was ik redelijk mee (voor mijn doen), ik kon snel de aansluiting maken met Dominique, dat was dan al een goede 15m achter Davy Stieperaere. Ik nam snel over van Dominique omdat ik de wedstrijd hard wou maken en niemand terug wou laten komen. Davy maakte stelselmatig het gaatje groter, en ik kreeg Dominique en niet definitief af en daarmee is ongeveer alles gezegd tot aan een goede kilometer voor het eind. Toen nam Dominique nog eens ferm over, ik had het gevoel dat ik niet mocht twijfelen en nam terug over, ik probeerde het tempo nog een beetje op te schroeven en in de laatste rechte lijn plaatste ik nog een spurtje ...

Uiteindelijk was ik ongeveer een halve minuut achter op Davy (die vast wel wat op reserve gelopen had nadat hij een comfortabele kloof had) en een 7-tal secondes voor op Dominique ...

3 opmerkingen: