maandag 17 mei 2010

Aquacross Duo en andere


Zondag stond ik aan de start van de Aquanimo Aquacross, deze maal was ik samen met Bart Brulez ingeschreven. Bart is een goede zwemmer en ik ben een redelijke loper dus we hadden goede hoop om een mooie tijd neer te zetten. In tegenstelling tot voorgaande jaren was er nu wel wat "schoon volk" en het was slikken toen de eerste mannen al aan hun lopen konden beginnen na 1000m gezwommen te hebben onder de 13minuten ! De eerste duozwemmer, een erg jong kereltje gaf zijn armband al aan zijn vader na 13minuten en enkele secondes.
Mijn hoop om de eerste aan te komen had ik al opgegeven, en eerste duo worden dat leek ook al niet gemakkelijk te gaan worden. Met een goede 3 minuten achterstand vertrok ik.
Eigenlijk is dit een erg saaie loopwedstrijd, er is bijna geen publiek, en de verschillen zijn zo groot dat je echt moet hopen dat je 10 a 20secondes per kilometer sneller loopt dan je voorganger.
Na 4kilometer haal ik er eentje in, helaas draait het niet zo vlot bij mij, Dominique Verbeke (die al duizend meter gezwommen had) loopt net iets sneller dan ik en ik schat dat ik ongeveer 2 a 4secondes per kilometer moet toegeven.
Maar een kleine 300meter voor me zie ik een blauwe stip, ik krijg weer hoop, want als je ze begint te zien dan hebben ze het zitten denk ik altijd!
Helaas mis ik een afslag (ik moet echt op de piste beginnen lopen) en alles lijkt verloren, Dominique en de kerel die ik al voorbij gegaan was zijn terug voor me, mijn benen zijn als lood !
Nog 3000m en meer dan 500meter achterstand ! Ik verbijt mijn woede over mijn stommiteit en probeer stand te houden op een 3'35/km tempo. Dominique krijg ik niet meer te pakken maar op een kilometer voor de streep ga ik voorbij de eerste duo en red ik toch nog een beetje mijn eer.


TT HM


Vanavond liep ik dan een timetrail, en wat te verwachten viel gebeurde ook !
Weer een halve marathon boven de 1h20 (80'25") ! Gelukkig had dit meer te maken met mentale moeheid dan met fysische problemen, toch trots dat ik het volgehouden heb, ondanks het feit dat ik al aan kilometer 5 aan het zeuren was tegen mezelf dat ik beter zou stoppen !

4 opmerkingen:

  1. Da jong manneke stond voor mij aan de inschrijving. 11 jaar. Zou die zo rap gezwommen hebben? Mijn vrouw zei dat ik als derde uit het water ben gekomen, na die 2 kleppers (de nummers 1 & 2 van de large)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij zwom waarschijnlijk aan de overkant van 't zwembad, mss daarom dat je echtgenote hem niet gezien heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je al eens gegoocheld op de nummers 1 en 2 van de large? Da waren nie van de minste! Dat een manneke van 11 jaar met die mee zwemt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. al eens gegoogeld op Bassle Joris ? http://www.swimbase.com/profiel.php?c=&r=98492

    BeantwoordenVerwijderen