zaterdag 30 april 2011

Katho corrida: 10km.

Omdat ik toch eens moet herbeginnen liep ik gisteren de Katho St. Rembertcorrida. Dit is een van de zwaardere wedstrijden die je in de streek kan vinden. Bovendien is het een zuivere 10km, wat zeldzaam is in de regio.

Vooraf had ik gezegd dat ik tevreden ging zijn met een tijd onder de 34 minuten en aangezien ik dat dan ook gelopen heb is het me dus verboden te klagen. Maar het is niet gemakkelijk geweest!


Wedstrijd


Ik stond goed vooraan, en ik ben redelijk beheerst gestart. Na een goede 800meter begon ik wat lopers in te halen, waaronder enkele die ik ken van het Oostends loopcriterium. Een paar kilometer verder kon ik aansluiten bij Vermeulen Stijn, we deelden het kopwerk voor de volgende kilometers maar we kwamen geen meter dichter op Dries Maertens die al van de start een goede 100meter voor ons uit liep.

In de laatste kilometer kraakte ik een beetje en hobbelde ik in een bescheiden 33'43" over de streep met die tijd was ik 15de.

De uitslag kun je vinden op http://corrida.katho.be/

1 opmerking: