vrijdag 31 juli 2009

Maand in training: Juli

transitie


Ik heb deze maand ongeveer 320km gelopen. Het merendeel van die kilometers aan een erg rustig tempo. Ook heb ik aan een 3tal wedstrijden deelgenomen waarvan ik er 2 als training gelopen heb ( Konterdam en vandaag de 10mijl in Wenduine). De Schorreloop wou ik iets serieuzer lopen, maar dat was quasi onmogelijk aangezien mijn lichaam nog aan het worstelen was met het verhoogde volume.



De plannen voor volgende maand zijn:
  1. 2 intervalsessies per week, maar wel nix extreems .
  2. Het wekelijkse volume liefst 3 van de 4 weken boven de 100kilometer houden.
  3. Krachttraining opvoeren.
  4. 1 tien kilometer wedstrijd voluit lopen.
Binnen een maand, een volgend verslagje.

3 opmerkingen:

  1. Ik zie dat je logischerwijze de meeste wedstrijden loopt aan de kust. Misschien eens een heuvelwedstrijd overwegen voor extra trainingsprikkels? Vermoedelijk zou 'Dwars door Grijsloke' je goed moeten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor de tip, heel mss loop ik nog "dwars door hasselt" om eens te testen of de benen niet stuk gaan als ik een eindje op de trein moet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. merci lorenzo voor het ideetje op mijn blog.. de doelen voor 2010 liggen al meer in die richting.. voorjaarsmarathon in Rotterdam, waarschijnlijk de 50K van Gistel, de NVV, de marathon van Eindhoven... misschien overweeg ik reeds een eerste complete overstap naar al enkele ultrawedstrijden...

    BeantwoordenVerwijderen