zaterdag 15 augustus 2009

Quest



Eigenlijk lijkt het wel een beetje het wiel opnieuw uitvinden, wat ik doe de laatste tijd.

Het diagram links staat voor Mesocyclus 1. Het is een heel klassiek 'step loading' schema. De blauwe balkjes slaan op het aantal gelopen kilometers en de rode balkjes slaan op de procentuele kwaliteit van die kilometers. Kwaliteit moet begrepen worden als kilometers gelopen aan wedstrijdsnelheid of hoger.

De eerste 3 weken waren eigenlijk een gewenningsperiode, gewoon lopen en me goed proberen te voelen. Week 4 was merkbaar zwaar- tegen dag 4 van die week was ik een mentaal wrak, super prikkelbaar, ik zat heel dicht bij mijn grens.

Week 5 (deze week) was/is een taperweek. Ik ben nog steeds op zoek wat er eigenlijk werkt voor mij. Deze maal liep ik de laatste 4dagen voor de wedstrijd enkel een aantal intervallen aan hoge snelheid - nooit meer dan 2000m in totaal- en dat gaf gisteren (Mariakerkeloop) wel een redelijk resultaat. Ik stond ondanks een k*tdag redelijk fris aan de start.

Hoewel de snelheid er nog lang niet is, had ik niet het gevoel echt af te zien. En dat is toch al heel wat.

3 opmerkingen:

  1. Ja, vreemd was dat. Het zweet stroomde door de straten van Mariakerke. En toch stevige prestaties. Ik was eveneens aangenaam verrast. En ik had dan nog niet getapered...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks je twijfels en de vele km's heb je zeer goed gelopen , proficiat Francis !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beloond . Je bent beloond voor je trainingen .Met een mooie plaats in top 10 algemeen .Dikke bravo vanwege Clint

    BeantwoordenVerwijderen