zondag 30 augustus 2009

Kara Goucher workout, 2 jaar later.

Ongeveer 2 jaar geleden liep ik een harde workout, gebaseerd op een gefilmde sessie van succescoach/ex-toploper Alberto Salazar. Na de meer dan indrukwekkende prestatie van een van zijn atleten Dathan Ritzenhein vorige vrijdag (12'56 op de 5K) besloot ik vandaag op mijn "zware dag" nog eens deze workout te lopen.


Kara werd de afgelopen 2 jaar een soort van mini mega ster in de atletiek. De laatste wedstrijd voor het WK in Berlijn was er zelfs een camera (Karacam genaamd) die enkel op haar gefocust was -Amerikanen lijken meesters in het onder druk zetten van hun atleten- zodat haar prestaties wat te lijden hebben onder al die aandacht. Maar ze blijft compromisloos in het najagen van dromen ...

Voor mij is er ook veel veranderd de afgelopen 2 jaar, ik heb veel en hard getraind, jammer genoeg zijn de resultaten er (nog) niet. Toch was het een heel andere loper die vandaag de piste betrad, ik had voor de gelegenheid mijn versleten Mizuno wave Precisions8 (Osaka editie) nog eens uit de kast gehaald, dezelfde schoenen die ik 2 jaar geleden aan had, maar verder was er niets meer hetzelfde ...


Ik loop nog steeds geen 31'17 op de 10k (ergens rond de 34' denk ik) maar ik kan nu wel in tegenstelling tot 2 jaar geleden de workout lopen, dus we kunnen toch een klein beetje vergelijken, haar geplande workout tegen mijn 'vertaalde workout':

  1. 1200m in 3'45 (ik 3'57)
  2. 1200m in 3'42 (ik 3'57)
  3. 1200m in 3'39 (ik 3'52)
  4. 1200m in 3'36 (ik 3'49)
  5. 1600m in 5'05 (ik 5'35)
  6. 1600m in 5'00 (ik 5'31)
  7. 1600m in -4'55 met een laatste ronde 'vrij' (ik 5'22)

1 opmerking:

  1. amai... snelle tijden hoor...en jz die Ritzenhein heeft het de afrikaantjes knap lastig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen