zondag 13 september 2009

Een week voor St.Kruis ...


En dus het einde van de opbouwcyclus, nu is er enkel nog een taperweekje.
Deze cyclus had een glijdende focus. De eerste 2 weken heb ik getraind als een soort van 10kilometer loper, de laatste 2 weken heb ik meer getraind als een soort van marathonloper.


Technisch


  • De kilometers volgden weer het 'step loading' programma waar ik uiteindelijk zoveel goeds van verwacht. Om precies te zijn 83km - 93km - 110km - 130km.
  • De intensiteit was merkelijk hoger dan vorige cyclus, 25% - 21% - 14,5% - 20%. Wat bedoel ik met intensiteit? Kilometers gelopen aan een hartslag hoger dan 82% of sneller dan 15km/h.
  • De microcyclus volgde in grote lijnen het patroon hard+snel of lang/medium-lang/traag-kort.


Gevoelsmatig


Van week 1 herinner ik me niks meer, behalve dat ik me echt geremd voelde door het weinige aantal kilometers die ik kon lopen.

Week 2 was een stuk beter. Een zeer vlotte week

Week 3 was ik wat ziekjes, maar liep ik goed in Izegem.

Week 4 was hectisch, dinsdag intervallen, woensdag een wedstrijd (die ik al bij al goed liep)zaterdag een soort van triatlon (geen fijne ervaring) en zondag dan het te kort aan kilometers proberen in te halen (ik liep er 35, op het einde was het echt hardcore ).


Taper


Deze week zal echt heel rustig zijn, ik schat dat ik voor zaterdag max 30kilometer zal lopen. Hopelijk heb ik eens wat sjans met de vorm van de dag volgende zaterdag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten