zaterdag 5 september 2009

Dwars door Izegem ...



Omdat ik deze week nog heel wat kilometers te kort had en ik al veel te veel alleen gelopen had deze week besloot ik "Dwars door Izegem" te lopen, een vreemde wedstrijd: 22km @ 12km/h en dan 8km vrij.


Enkele Cava- en champagneglaasjes (3, om precies te zijn ) de avond voordien ( en nog niet te spreken van de sigarettenrook in tenten die ik al vele jaren niet meer bezocht had) maakten me toch een beetje onzeker of ik mijn uiterste kon geven op deze wedstrijd.


Slim als ik ben vergat ik mijn drankgordel (thuis) en wcupdrankje (in de sporthal) zodat ik tijdens de 2de bevoorrading me als een uitgehongerde op de stukken sinaasappel werpte. Ik denk dat ze in de bezemwagen -geschokte getuigen- er nog jaren schande van zullen spreken.
Onderweg sprak ik met allerlei toffe mensen die allemaal nog veel geschifter (op loopvlak) blijken te zijn dan ik .


Ik: Hoeveel km loop je per week - 100 ofzo ...
N.N:O nee, 170(!!!) ofzo en die (N.N.) loopt er 155 (!!!)
Ik: (mond open) WOW


Na 22km aan een quasi onveranderlijk tempo gelopen te hebben, gingen de tempomakers opzij, en ondanks dat ik me had voorgenomen niet sneller dan 3'25min/km te starten -wat echt bescheiden is- toch ging er niemand over me - kennelijk wegen de vele trainingskilometers en de nakende najaarsmarathon(s) zwaar door, alle begrip voor trouwens !

Na enkele honderden meters kwam Olivier D'Haene aansluiten. Olivier ken ik van het HLC en ook van de Marathon in Torhout. Ik besloot om vanop kop hem eraf te proberen lopen (hij zit in marathonvoorbereiding - ik niet: mijn fijne gedachten), dat duurde tot de laatste helling, daar had ik een gaatje , 2 bochten verder was de quasi onzichtbare finish - in paniek vroeg ik - Hee, naar waar moet ik nu ?!!!

"'Heu, je bent er, proficiat !" Was het antwoord.



2 opmerkingen:

  1. Proficiat met je overwinning! Weer een mooie erbij op je palmares!

    Grtz
    Stijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't einde kwam inderdaad vrij abrupt; maar het was meer dan welkom. Proficiat met je handdoek trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen