zondag 28 maart 2010

Sfinx ekiden Gent

Begin deze week kreeg ik van een goede vriendin een uitnodiging om in te vallen bij het Fitality team om de ekiden te Gent te lopen. Eerst twijfelde ik wat want :

  • Er was een loopwedstrijd van het OLC, een van de schaarse kansen voor mij om op een podium te geraken.
  • De andere leden van dat team waren allemaal een maatje (of 2) groter (sneller) dan ik.
  • En ... ik ben al weken op de sukkel, een knieblessure maakt dat ik sedert de 'Oostende- Brugge 10 miles' nauwelijks nog aan trainen toe kom (1 dag lopen - 1dag pijn zoiets).
Maar uiteindelijk hapte ik toch toe, een Ekiden stond echt heel hoog op mijn verlanglijstje om eens mee te maken en met de kwaliteit in het team konden we hopen op een podiumplaats.


De wedstrijd


Onze eerste loopster was Helga Sibick, die hield gemakkelijk stand tussen het mannelijk geweld, ik kreeg de sjerp (Tasuki) overhandigd in een 5de positie. Ik werd snel ingehaald en ter plaatse gelaten door 2 lopers, en kon na een matige 10k de sjerp overhandigen aan Bart de Temmerman die heel snel vertrok - meer kan ik niet over zijn ren vertellen want ik was ongeveer KO.Maar als ik de tijden bekijk zie ik dat hij wat van de achterstand goedmaakte.
Daarna liep onze snelste man Alexander R. Diaz die de achterstand tot een halve minuut ofzo reduceerde.
Andy Inghelbrecht liep een heftige 5k die de ploeg voor de eerste keer aan de leiding bracht.
Onze slotloper Jo van den Bossche maakte de voorsprong nog een stuk groter en gaf ons team een eindtijd van 2h23'53, ruim voldoende voor de overwinning!

3 opmerkingen:

  1. proficiat...maar met zo een sterk team moet het wel goed gaan hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet zo bescheiden hé, ik vond dat je helemaal niet misstond in dat team, zonder jou zat de overwinning er zeker niet in.

    HS

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij bedankt om mij te overwegen !

    BeantwoordenVerwijderen