zaterdag 19 februari 2011

Natuurloop Lier : Halve Marathon nr2


Vandaag stond ik opnieuw aan de start te Lier, dat had verscheidene redenen:

  1. Een snel parcours. Met de tegenslagjes van vorige keer wist ik dat het beter kon.
  2. Ik ben er totaal onbekend, dus kan ik met heel veel risico lopen, who cares als het fout gaat.
  3. De nummer 2 van vorige keer had het me gevraagd, helaas liep hij vandaag de 10km :(

Na een voor mij erg frustrerende aanloop naar deze wedstrijd, stond ik deze middag te bibberen aan de start, de wind strooide een onaangename koude over ons uit. Toen het startsignaal gegeven werd vertrokken er 2 lopers als een speer. Ik kon niet geloven dat ze dit tempo lang konden volhouden maar vertrok toch sneller dan ik normaal zou doen (3'11 voor de eerste km wind tegen). Al snel had ik de eerste te pakken, die verzette zich nog even maar aan kilometer 3 liep ik alleen op kop. Toch kreeg ik meer weerwerk dan vorige keer, een loper uit het Leuvense Kaers Pascal (2h37 Torhout 2010) kwam snel dichterbij, op een bepaald moment was het verschil slechts een 10tal secondes.

Toch kon ik volhouden, zeker toen mijn goede vriendin H. me kwam steunen. Uiteindelijk aangekomen in 1h12'30, met dit weer en in dit soort wedstrijden (grotendeels alleen lopen) is dit voor mij momenteel het uiterste haalbaar.


De 2 halve marathons vergeleken


































kmHM1HM2
km13'203'11
km516'5816'40
km1034'2033'50
km16.155'1054'45
km21.11h13'161h12'30

Geen opmerkingen:

Een reactie posten