woensdag 11 november 2009

Halve marathon Ploegsteert.

Vandaag was het een beetje de dag die mijn jaar goed moest maken! Na de marathon deze zomer had ik besloten om nog eens een halve marathon te lopen. Mijn pr op de halve Marathon was  'zacht' 1h19"45 en had ik al geĆ«venaard 'en route' op de marathon.

Het schema dat ik vandaag in mijn hoofd had was redelijk simpel:

  1. De 10 kilometer lopen in minder dan 35 minuten.
  2. De 10 mijl lopen rond de 56 minuten.
  3. Niet stilvallen in de laatste kilometers!

Al bij al zat ik er redelijk dichtbij, de 10 kilometer passeerde ik in 34'49. De 10 mijl in 56'50 - wat trouwens ook een nieuwe besttijd is ! Mijn Vorige pr had ik gelopen op de beruchte 'wind van achter' Oostende - Brugge in  57'52 -.

Maar de 3de doelstelling was iets moeilijker, vanaf kilometer 18 kreeg ik het erg, erg zwaar. Ik verloor zelfs nog een plaatsje en  mijn moraal zakte even snel als mijn tempo.  In de laatste rechte begon er nog een te sprinten, maar nog liever stierf ik dan me te laten kloppen !
Ik finishte in 1h14min.04s , wat een verbetering is van 5 minuten en 41 secondes ten opzichte van 2007.   

6 opmerkingen:

  1. Knappe prestatie te Ploegsteert. Die 1u19 moest gewoon aangepast worden gezien je capaciteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. merci, en hopelijk wordt 2010 een goed jaar voor je !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo kroket dat is knap sorry zeer knap gedaan. ik denk dat je zoveert doet dat je in 2010 hier en dar in de prijzen gaat lopen. Lenaers clint

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterk Lorenzo,
    je vele trainingsuren hebben resultaat gehad !
    Zeer knappe prestatie : proficiat !
    wimdeolifant

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer sterk , je "mindere prestatie" bij de marathon is bij deze vergeven . Mag ik vragen hoe je tijdens de winter traint voor een marathon ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ roadrunnerke: voor een marathon eind april als een 10k loper tot eind Januari dan een week of 8 wat specifieker en dan minstens 2 weken taper.

    BeantwoordenVerwijderen