zaterdag 8 mei 2010

Dwars rond en over de Mandel. (3,25km)


Dit was mijn 2de test op de korte afstand, na de tegenvallende wedstrijd in Torhout, waagde ik me opnieuw aan een 'jogging'. Aan de start zag ik weinig bekend volk, er stond een groepje jonge kerels rond Elie Hoet, die soms wel aan de kust loopt. Ik besloot bij hen te starten.
Met wat geduw en getrek vertrokken we over een korte kasseistrook waar mijn Brooks T6'en nauwelijks grip op hadden.
Zoals verwacht werden de eerste meters erg snel gelopen, na 400m mijn Garmin gaf hij een gemiddeld tempo aan van 2'47min/km -dat is een tempo die ik misschien een kilometer kan volhouden- ik besloot onmiddellijk wat in te houden en liet mijn tempo zakken tot een voor mij realistischer 3'07min/km.
Toch vond ik na 1600m aansluiting bij de eerste groep. Er hadden mijns inziens al wat gasten serieus op hun adem getrapt en het tempo zakte pijlsnel.
Na enkele honderden meters vond ik het welletjes en nam ik over. Op dat tempo liep ik verder tot het stil werd rond me en toen kwam de oude reflex weer in mij op om te controleren in plaats van te blijven duwen ... zodat ik op 4secondes het parcourrecord miste, verdomme ! Ik liep 10'18s over een afstand van +-3,25km met veel draaien en keren !
Toch ben ik erg tevreden, ik voel dat de training aanslaat en misschien is het toch geen hopeloze zaak om ooit eens een snelle wedstrijd te lopen !

4 opmerkingen:

  1. proficiat met je overwinning...met de snelheid zit het alvast goed hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grote proficiat! En blijkbaar stonden Jantje en Mietje niet aan de start van de jogging maar heb je toch enkele kleppers geklopt!
    grtz
    Stijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke proficiat, de investeringen beginnen blijkbaar op te brengen !

    Groetjes

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet meer op facebook ? :-(

    Groetjes ,

    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen