vrijdag 14 mei 2010

Keignaertloop 2010

Deze avond deed ik mee aan de Keignaertloop en het resultaat was ... goed ... zonder uitzonderlijk te zijn. Ik werd 4des over een afstand van +-8900m in een tijd van 30'03 ofzo. Het enige die me echt dwars zit is dat ik geklopt ben in de sprint voor de 3de plaats ! Balen is dat !


Hoe het gebeurde


Ronde 1: Met wat moeite geraak ik bij de kopgroep na iets meer dan 2000meter loop ik eventjes in het zog van Davy Stieperaere. Net voor het ingaan van de 2de ronde plaats Davy een versnelling waar ik op probeer te reageren maar die uiteindelijk veel te snel blijkt te zijn. Bart De Wispelaere neemt de 'achtervolging' van mij over.
Ronde 2: Dominique Verbeke haalt me terug bij en eventjes later komt ook Dirk Boone aansluiten. We blijven op een 80 tal meter van Bart hangen. Na ons is er een groot gat.
Ronde 3: Het wordt een nerveuze bedoeling, elk om beurt proberen we wat te versnellen. 1500meter voor de aankomst moet Dominique een klein beetje lossen. Hoewel ik het probeer krijg ik Boone er niet af. Tot mijn verrassing wordt ik zelfs nog door hem geklopt in de sprint iets dat ik echt niet verwacht had!
Conclusie: Deze wedstrijd is stukken beter dan verwacht ,3'23 tempo gemiddeld - de laatste 10kilometer wedstrijden die ik liep waren aan 3'30+ tempo - maar het is niet dat ik nu de smaak terug te pakken heb. Ik heb mijn keuze gemaakt voor dit seizoen, hopelijk kan ik een paar pistewedstrijden lopen en dan in het najaar crossen.


Tussentijden


1km : 3'08
3km : 9'51
5km : 16'48
eindtijd : 30'03

3 opmerkingen: