zondag 5 december 2010

XC Boechout.

Vandaag trok ik naar de cross van SGOLA Boechout voor mij was dit mijn verste verplaatsing ooit, gelukkig moest ik zelf niet rijden en kon ik meerijden met Alexander R. Diaz, een loper die toch een serieus aantal trappen hoger staat in de loophierarchie ! Maar goed, de rit naar het verre Antwerpen was snel voorbij en de terreinen van SGOLA waren vlug gevonden.


Na de plotse dooi van gisteren was het parkoer dra... nee, zeg maar een modderpoel! Maar goed ik had mij voorgenomen om mijn best te doen en een beetje modder ging mij niet tegenhouden!


De Wedstrijd


Na enkele bemoedigenden woorden voor de start van onze goede vriendin H. was ik voor mijn doen redelijk goed weg, vooraan had Diaz had samen met Lunders al snel een kloofje geslagen, die gedurende de wedstrijd enkel maar groter werd.

Zelf deed ik wat ik kon, ik liep in een groepje van vier, aangezien ik geen enkele medeloper kende was ik aangewezen op mezelf om te bepalen of het niet te snel was en om eerlijk te zij , het was op de limiet! Maar ik wou niet afgeven, niet hier, niet op deze dag.
In de voorlaatste ronde kwam er een loper aansluiten die zijn krachten duidelijk beter verdeeld had, ik sloot zo lang mogelijk aan en kon zo 2 van de 3 gezellen achter laten, er was nog eentje mee (achterna hoorde ik dat dit Verschoren Bart was die normaal gezien toch een maatje of 2 groter is dan ik, mindere dag voor hem?), die in de laatste kilometer nog een serieuze versnelling in de benen had ... uiteindelijk werd ik 12de iets waar ik tevreden mee ben. Diaz verloor de spurt om de eerste plaats van Mats Lunders wat zeker geen schande is!

2 opmerkingen: