zondag 6 maart 2011

Oostende-Brugge 10 miles 2011.


Deze morgen liep ik voor de 4de maal de "Oostende Brugge 10 miles, en ook deze maal waren de weersomstandigheden niet optimaal. Er stond een redelijk strakke wind en het was koud! Ik nam me voor eerder een 'race' te lopen dan een 'timetrail' want met deze wind leek een snelle tijd quasi onmogelijk.

De eerste 1500m liep ik achteraan de kopgroep, kennelijk had er niemand echt zin om er van het begin al er hard tegenaan te gaan. Toen het vooraan wat sneller begon te gaan was ik bij de eersten die er af moesten, ook bij een groepje met onder andere Francis Van Steenbrugge kon ik maar heel kort volgen, maar het groepje daarna was het wel raak voor mij, bekend volk voor mij waren ondermeer Nico Algoet, Steven Broucke en Pascal Kaers (2des na mij in Lier). De eerste kilometers dat ik in deze groep liep kon ik goed meewerken om het tempo te onderhouden. Vanaf kilometer 10 werd het steeds nerveuzer, er werd regelmatig 'geprikt' en 'volgen' was vanaf dan het orderwoord !
Toen we kilometer 14 passeerden liep ik achteraan een groepje van nog goed 5, 6man, ik zag de versnelling van Nico maar ik kon niet meer reageren. Ik kon enkel nog Van Den Abbeel Theo inhalen en eindigde 18de in 54'32, een resultaat waar ik gezien de omstandigheden best tevreden mee ben!

Resultaten vind je hier .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten