vrijdag 2 december 2011

Het loont om te proberen !

Vorige week was een goede trainingsweek (dat was lang geleden). Na een erg sterke training met de Hermesclub (die ik als je echt sneller wil worden, nog steeds de beste optie is in deze regio.) onder leiding van mijn trainer Michel, voelde ik me klaar voor het sluitstuk van deze week: een timetrail over 21,1km. Ergens op het web had ik gelezen over de Xperiathon, een wedstrijd waar je met je androidtelefoon aan mee kon doen. Dat leek me wel wat vooral omdat ik wat ervaring heb met solohalvemarathons (bovendien loop ik meestal toch alleen zelfs op echt grote wedstrijden.)
Ik zag dat er tien prijzen waren, de eerste prijs was een trip naar Zweden om een halve marathon te lopen. De volgende 9 prijzen waren gsm's (waar ik geen nood aan heb maar kom altijd leuk om iemand mee te plezieren.)
Ik liep dus in het Leuvense als een halve gek, hard. De eerste 11 waren dragelijk, de benen waren sterk en ik voelde me goed. De laatste 3 waren echter heel andere koek de gps deed raar (GPS is een SLECHT systeem om een loper te volgen, het is niet nauwkeurig genoeg, bovendien is het systeem slecht onderhouden) en ik begon af te zien, toch bleef ik mezelf pushen en liep een tijd van rond de 1h16. Niet slecht dacht ik maar of het genoeg was ??? Veel dieper kon ik toch niet gaan getuige de foto van net na de wedstrijd.
De namiddag vulde ik door wat rond te hangen in de Fnac, wat eigenlijk redelijk stom was, want mijn immuunsysteem had een serieuze klap gehad door de inspanning. Maar goed, een fijne dag gehad.
Helaas werd in de loop van deze week steeds zwaarder verkouden met als gevolg dat ik al 3 dagen niet kan lopen, en ik me de voorbije dagen afvroeg wat ik in godsnaam wou bewijzen met die 1h16.
Toen ik daarjuist naar de uitslag keek met een klein hartje (gsm of geen gsm?) zag ik dat ik Gewonnen had en ik dus naar Zweden mag !! En dat mijn beste vrienden is wel een verkoudheid waard :-D !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten