maandag 20 juni 2011

Bleep test

Toen ik 14jaar was liep ik de bleep test, dat is een test waar je contant tussen twee kegels, die twintig meter van elkaar staan, moet lopen terwijl de tijd die je krijgt om van de ene kegel naar de andere te lopen met regelmatige intervallen minder wordt.
Ik herinner me dit zo goed omdat dit één van de weinige positieve herinneringen is aan de ellendige school waar ik toen ging, het Maria Duin in Zeebrugge.
Ik hield het toen uit tot niveau 12 (en kreeg voor een 5tal minuten wat bewondering van mijn klasgenoten.
Vandaag, ongeveer 20 jaar later liep ik deze test opnieuw, het was snikheet (33°C) ik had nu iets meer dan 180km in de benen (van maandag tot maandag) maar ik was wel gemotiveerd om het tot de laatste uit te houden.
We waren met een goede 10 deelnemers en in het begin waren de meeste veel te snel bij de kegels, vanaf niveau 9 waren we nog met 3. Bij de volgende niveauverhoging moest er nog ene af en bleef er nog een jonge kerel over. Hij leek soepeler te stoppen en te starten (deze test is op het lijf geschreven voor een spelverdeler in het basketbal- ik ben ooit vleugelspeler geweest dus ik weet waar ik over praat) maar even later begon hij te breken, hij haalde nog net de 12 en dan gaf hij op.
Alleen hield ik het nog vol tot de bliep van niveau 14 dan was het ook op, eat this Maria Duin.

1 opmerking:

  1. benjamin verlet26 juni 2011 om 20:24

    Als je wil kun je hem bij mij eens doen in uitgeruste toestand, ik heb wel nog zo'n cassette liggen (met de bolero muziek erop hebben we hem ook), groeten

    BeantwoordenVerwijderen