maandag 13 juni 2011

Training Lanzarote #1 - #2

Dit is deel 1 van mijn verslag over mijn huidige loopstage in LaSanta, Lanzarote.
Het doel van deze stage is me voorbereiden op het najaar waar ik enkele snelle(re) halve marathons wil lopen. Ik mik op een goede 160km per week.
Door allerlei omstandigheden waar ik niet over wil uitweiden heb ik geen trainingpartner mee, dat is jammer, maar het is niet anders. Ik hoop er nog eentje te vinden door hier aan een paar kleine wedstrijdjes deel te nemen, dus sociaal zijn is de boodschap!

Dag1 plan: 16km rustig  ~ na een hele dag zitten wil ik niets forceren. Wat last van gezwollen enkels en wat moe, maar verder ben ik best ok. Het is hier erg warm maar er hangt wat bewolking en er is wat wind, veel beter op dit uur van de dag (16:45) zal het vast niet worden.
Effectief : 18km over heuvelachtig terrein in 80 minuten.
Opdeling: 3km traag/ 13,5km rustig/ 1,5km 5km tempo.
Dag 2 plan: duurloop van  32km ~ ik ben nog fris en wil hoe dan ook heel wat kilometers lopen, vandaag lijkt me daarvoor een ideale dag.
Effectief : 28km lange trail run in 2h10. Tijdens mijn vorige stage had ik een lange duurloop van 36km gedaan met mijn Noorse vrienden, ik wou deze vandaag nog eens over doen, helaas liet mijn geheugen me in de steek en ook aan mijn Garmin had ik weinig. Dan maar een nieuwe route gezocht, omdat je beter moet opletten kost dat wel wat meer energie.
Het is stukken warmer vandaag en ik heb mijn eerste schade opgelopen : een wrijvingswond op mijn onderrug door het rugzakje dat ik meezeul op mijn lange duurlopen.
Morgen doe ik mee aan de wekelijkse halve marathon, met mij erbij zijn er momenteel 3 deelnemers B-) . Als er geen tegenstand is dan zou ik graag rond de 1h20 uitkomen, zodat ik's avonds nog kan meedoen aan de interval training - misschien kan ik dan nog een trainingpartner vinden ...

Som : 46km -2 trainingen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten