zondag 10 oktober 2010

Kusttramloop: 10 miles.

Met enkele clubgenoten vertrok ik zaterdagmiddag met de tram richting Nieuwpoort. Omdat ik geen grote verwachtingen of ambities had voor deze loop was de sfeer zeer goed en ik voelde me quasi uitgelaten. Eenmaal ingeschreven was er nog wat tijd om wat te zonnen en een praatje te maken met enkele bekenden. Zeer fijn!


De wedstrijd


Aan de start kroop ik op de 2de rij, het plan was, meedrijven met een groep en zolang mogelijk volhouden, want geloof het of niet, in mijn hart en hoofd ben ik een 800 - 1500 - 3000m man geworden en dat is het enige waar ik nog naar verlang!

Het b plan was, als het echt niet zou gaan, me laten afzakken en een paar bekenden helpen om hun doel te bereiken zo rond het uur en enkele minuten.

Bij de start was er eentje meteen weg ( Alexander Stekic), ik sloot me aan bij een groepje van 10, helaas toen we pal in de wind gingen lopen (na 500m) zakte het tempo helemaal weg. Ik had daar helemaal geen zin in en besloot dan maar zelf een eerlijk tempo te lopen. Ik kon eventjes aansluiten bij Alexander, maar bij een kleine afdaling versnelde hij en liet ik hem bewust lopen. Zodat ik weer eens geconfronteerd werd met de voor mij onaangename situatie, alleen lopen met nog erg veel kilometers voor de boeg. Toch ging het tot mijn verbazing redelijk, ik vond een ritme, niet erg snel ( de wind blies heel de weg in het nadeel ) maar toch snel genoeg om stand te houden.
De laatste 2 kilometer waren een stuk zwaarder, maar door het vele volk hield ik toch nog het ritme erin. Ik werd uiteindelijk 2des in 58'48 wat verre van super is maar al bij al ben ik erg tevreden met mijn prestatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten