zondag 17 oktober 2010

Oefencross Jabbeke

Na een -voor mijn doen- stevig avondje stappen had ik vandaag weinig zin in een wedstrijd, maar aangezien ik een man van mijn gegeven woord ben begaf ik me deze middag naar Jabbeke voor de eerste cross van mijn leven.

Mijn opwarming stelde niet veel voor, een rondje over het parcours, 3 keer weg en weer over het voetbalveld en ik mocht me al begeven naar de start, die ik natuurlijk helemaal verknoeide!

Na 200meter liep ik rond de 25ste plaats op- ik denk- 60 deelnemers. Toen ik mijn clubmakker Fré 50meter voor me zag lopen, zei ik tegen mezelf "ik blijf bij hem", hij had de dag ervoor al een wedstrijd gelopen en moest later die dag nog optreden in de estafette, dus het zou een mooie tempotraining worden ...

Helaas! Hoe anders is het gelopen! Enkele honderden meters verder stond totaal onverwacht mijn trainingspartner Veerle langs de kant te supporteren en onmiddellijk ging door mijn hoofd " gedaan met verstoppertje spelen, LOPEN !" Ik schoof snel op tot bij Kenneth Vanduyfhuys en Dries Maertens, 2 lopers die op de piste veel scherpere pr's hebben dan ik. Toch ging ik vlot naar de kop van het groepje , Kenneth moest lossen en Dries leek zich tussen hangen en wurgen te bevinden.

In de laatste ronde verzwakte ik echter en toen Dries aanviel verloor ik snel 10 tot 20meter. Zo werd ik uiteindelijk 5des in mijn eerste cross -op serieuze afstand van de eerste 3. Nadien gaf ik nog een interview aan ik weet niet wie dus ik hou mijn hart vast, want na een paar dubieuze artikels ben ik niet meer zo tuk op die gesprekjes.

1 opmerking:

  1. :-), sterk gelopen Lorenzo, ik was bijna de pineut! Tot de volgende confrontatie!

    BeantwoordenVerwijderen