zaterdag 9 oktober 2010

Testdag.

Binnen enkele uren loop ik een wedstrijd over 10 mijl. Toch is dit geen wedstrijd als een andere, want het winterseizoen is begonnen en ik zit nu op het eind van mijn eerste week basetraining. Wat betekend dat ik wat meer loop en dus helemaal niet meer zo fris zit als enkele weken geleden!
De week (waar ik heel tevreden over ben) zag er zo uit:
  • Zaterdag : Hermesloop 12km @ 3'30/km tempo
  • Zondag : duurloop van 23km @ 4'50/km tempo
  • Maandag: 10 mijl @ 4'20/km
  • Dinsdag: 7km @ 6'/km
  • Woensdag: 5 x 1km @ +-3'/km (16km in totaal)
  • Donderdag: 10 mijl @ 4'15/km
  • Vrijdag: 5km @ 6'10/km

'Diepere' betekenis


Wat verwacht ik van straks ?

Ik hoop natuurlijk onder het uur te blijven ! Maar om onder de 57' te lopen, hmm dat zal waarschijnlijk niet lukken.
Waarom is het een Testdag?
Aan de hand van vandaag bereken ik voor de komende maand mijn' tragere' tempo's.
  • 90% van de gelopen snelheid: tempo voor een lange duurloop!
  • 80 a 85% van de gelopen snelheid: tempo voor de hoofdmoot van mijn dagelijkse trainingen.
  • 70% trage korte loopjes.
Als ik dus straks 16km/h loop dan zijn de 3 tempo's : 14,4 - 13,6 en 11,2 km/h!
Loop ik 17km/h dan is het iets leuker: 15,3 - 14,4 en 11,9km/h.
Ik hoef niet te vertellen dat systemen op basis van tempo's wel vereisen dat je op regelmatige basis test. Dus volgende maand weer een 10mijl !

1 opmerking:

  1. 95K. Ik ben benieuwd hoe je "advanced" training er zal uitzien.

    BTW, daarnet een babbelke geslaan met een collega van je.

    BeantwoordenVerwijderen