zaterdag 23 oktober 2010

Schoenen !

Hoewel schoenen erg persoonlijk zijn en wat voor mij werkt niet noodzakelijk voor jou zal werken, een overzicht en de reden waarom ik ze gebruik. Ik heb geen speciale merkvoorkeuren en ik geloof dat een schoen vooral goed moet zitten, de poeha die de fabrikanten er rond verkopen vind ik maar niks!

Trainingschoenen


Na een korte flirt met Mizuno ben ik terug naar Asics gegaan. Momenteel zijn al mijn trainingschoenen van het merk Asics.
  • De Asics GT 2150 is mijn basisschoen, hier log ik de meeste kilometers mee. Hij nodigt niet uit tot snel lopen maar voelt juist perfect aan qua demping. Minpunt, het bovenwerk aan de tenen scheurt nogal snel, vind ik persoonlijk geen zicht. De Asics GT 21xx is een serie waar niet teveel aan veranderd wordt en dat is een goede zaak.
  • De Asics wr trail attack 5 draag ik wanneer het regent, ik heb een hekel aan natte voeten. Trailschoenen lopen wel iets harder en zijn best wel zwaar, Maar met onze natte winters vind ik het echt een essentieel onderdeel van mijn collectie.
  • De Asics DS Trainer 15 : Als ik maar 1 paar loopschoenen zou mogen bezitten dan zou het deze zijn! Je kunt er mee aan de start van de wedstrijden verschijnen zonder echt het gevoel te hebben dat je reeds in het nadeel bent. Een duurloop van 30km in deze schoen geen enkel probleem ! Bospaadjes die er "vettig" bijliggen ... doe maar, zeker voldoende grip.

WegWedstrijdschoenen


Momenteel gebruik ik Brooks schoenen. Racers hoor je bijna niet te voelen en als je iets voelt dan moet het een "race gevoel" zijn.
  • De Brooks T6 is een hele lichte schoen (+-180g voor maat 44) , en heeft een fantastische feel. Nadeel weinig grip op natte ondergrond en Brooks heeft een heel eigenaardige maattabel, geen schoen om online te kopen als je hem nog nooit aan je voeten gehad hebt.
  • Brooks Green silence : Een relatief ecologische schoen, die er uitdagend uitziet. Niet zo licht als je zou denken, eerder een pure 10k/HM schoen.

Spikes


Ik loop graag in spikes, ik denk dat bijna iedereen baat heeft om bepaalde snelheidstrainingen in spikes te doen hoewel er daar een groot taboe op rust bij velen. Ik bezit helaas maar 2 paar spikes een paar voor te crossen en nen paar voor op de piste.
  • Saucony Kilkenny XC3 Spike: redelijk soepele spike, voelt echt aan als een slof.
  • Saucony Endorphin LD spike: eigenlijk een miskoop dit is een 5k/10k piste spike, terwijl ik eerder een 1500/3K man ben, maar het gaat en ze zien er redelijk heftig uit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten