zaterdag 30 oktober 2010

Halloweenrun 2010

Net zoals vorig jaar liep ik de Halloweenrun in De Haan. Het beloofde een stuk moeilijker te worden dan vorig jaar, want niet enkel zag ik Davy Stieperaere ook Dominique Verbeke was van de partij op de 12km.
Davy liep verkleed wat duidelijk toch een handicap moet geweest zijn, helaas (voor mij) is het niveau verschil tussen Davy en ik zo groot dat zelfs met die handicap, ik nauwelijks een bedreiging voor hem kan vormen. Dat is frustrerend, maar het is wat het is. Ik kan enkel trainen en hopen dat er nog wat marge is voor mij.


De Wedstrijd


Door de gezamenlijke start van de 3 verschillende wedstrijden (4, 8 en 12km) was het eventjes zoeken naar wie er eigenlijk wat liep. Maar dat duurde eigenlijk niet zo lang, Na 1500m lag de wedstrijd eigenlijk al in zijn plooi. Davy op kop dan Dominique & ik en daarachter de mannen van de 8 en 4kilometer. Aan mijn ouderlijk huis probeerde ik net hetzelfde manoeuvre (een lange tempoversnelling) als vorig jaar en het liep ... weer zoals vorig jaar, ik kwam terug tot op 30meter van Davy bleef daar eventjes hangen en viel dan meter voor meter terug ... Het voordeel was wel dat ik Dominique kon droppen - zijn beurt om een mindere dag te hebben.

De laatste ronde ging behoorlijk, ik passeerde in 33'29 de 10kilometer wat een nieuw pr is voor mij. Ik drukte mijn uurwerk nogmaals af op de 11de km en versnelde een beetje, ik loop graag een snelle laatste kilometer. In het lange laatste rechte eind ( 500meter) klopte er echter iets niet naar mijn gevoel, de politiewagen die Davy begeleide reed helemaal niet meer zo ver voor, ik besloot dan maar er volledig voor te gaan - het is pas gedaan aan de streep - en zette mijn eindsprint in.

Was het 5meter dat ik te kort kwam of was het 15meter? Ik weet het niet, achteraf kwam ik de reden te weten van de plotselinge vertraging -praktisch kostuumprobleempje naar ik hoor, eens navragen bij Davy- ik weet niet hoe ik me zou gevoeld hebben om op het diefje te winnen. Maar ik ben wel dankbaar, voor de eerste maal in mijn leven liep ik onder de 40minuten op een zuivere 12km!

1 opmerking: