vrijdag 22 oktober 2010

Wintertraining week 3

Deze week hield ik wat in, dit deed ik heel bewust, ik ben namelijk op zoek naar een natuurlijker trainingsritme. Ik kan het gevoel niet van me af schudden dat ik te beredeneerd bezig ben en dat dit eigenlijk niet de beste methode is voor mensen met een fulltime job.

Het probleem is volgens mij ... Logica. Wij, ik en heel veel andere mensen zien graag liniare verbanden - als ik dit doe voor een paar weken dan zal dat het resultaat zijn.
Helaas werkt het niet zo, de natuur is grillig en zo zijn wij. Ik heb geen idee wat voor mij een optimaal trainingsplan is en hoever ik daar nu van af sta.
Een concept die wel veelbelovend lijkt en toch voor een stuk bovengenoemd probleem adresseert, is een set van vooropgestelde trainingen over een relatief korte tijdspanne waarin de atleet zich verbindt die trainingen te doen maar zelf kiest welke sessie op welke dag.

Maar genoeg hierover, dit was mijn actieve rustweek:
  • Zaterdag: net geen 10km traag ( 5'45min/km)
  • Zondag: XC 6km wedstrijd ( 8km in totaal )
  • Maandag: 7km jog. (5min/km)
  • Dinsdag: rust
  • Woensdag: Loodzware Fartlek met de Hermes Afstandslopers (20km)
  • Donderdag: 22km (4'50 - 5'10min/km)
  • Vrijdag: 10km met de Oostendse triatlonclub (5'40min/km)
Indien mogelijk zal ik volgende week terug wat meer en sneller lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten