zaterdag 16 oktober 2010

Wintertraining week 2.

Terwijl het weer in sneltempo een winters karakter krijgt - vorige week liep ik nog in singlet (of minder) en nu zit ik al te denken over een muts en handschoenen- probeer ik te werken aan mijn basisconditie. Ik heb eventjes gedacht om het eerste deel van een marathonschema te volgen maar vele trainingen passen gewoon niet bij hetgeen waar ik voor train.

Als (losse) leidraad gebruik ik momenteel de mcmillan running calculator , plus het excellente boekje "High preformance middle-distance running" van David Sunderland.


De Week


  • Zaterdag: Wedstrijd: 10mijl aan 3'30 tot 3'50/km met opwarming erbij 18km.
  • Zondag: 's Morgens: 7km traag (6min/km.) 's Middags 12 km aan 4'15min/km.
  • maandag: 16km aan 4' tot 4'45min/km
  • dinsdag: kleine 9km aan 5'50min/km
  • woensdag: 3x 1mijl: 5'03 , 5'07 , 5'11. 14 kilometer in totaal.
  • donderdag: 22km aan 4'57min/km
  • vrijdag: 12,5km in 54min.
De meeste kilometers probeer ik te lopen tussen de 4'10 en de 4'30min/km, het is een tempo die erg natuurlijk aanvoelt, als ik sneller loop dan voel ik me nadien uitgeput (wat de bedoeling niet is -momenteel) en loop ik trager dan verlies ik teveel aan concentratie en trekt mijn stijl op niets !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten