zondag 7 november 2010

Cross in Aalter.

Vandaag liep ik in Aalter mijn eerste -officiƫle- cross, mijn verwachtingen waren niet bepaald hoog gespannen, redelijk wat kilometers gelopen de laatste tijd ... maar goed als je op een wedstrijd verschijnt moet je, je best doen!

Mijn clubgenoten liepen allen erg goede wedstrijden. Clubgenote Heidi Hertveldt werd zelfs 2de bij de masters van een imponerend debuut gesproken !

Toen was het mijn beurt, ik kende wel al enkele kerels, van het pisteseizoen, altijd leuk om die mensen weer te zien.
Van de 45 lopers die starten was ik bij de laatste 10 na de eerste 100m, ik blijf me afvragen waarom mensen aan 400m tempo starten om een kilometer later aan marathontempo voorbij gelopen te worden.
Ik schoof rustig naar voor tot ik merkte dat ik een goede loper vast had. De jongen had heel wat supporters langs de kant staan, ik had niet het gevoel dat ik sterker was dus hier zou ik blijven.
In de laatste ronde liet ik me even verrassen en het koste me heel wat energie om terug in het spoor te raken. Aan de spurt deed ik niet mee, geen zin en donderdag zal ik iedere spiervezel nodig hebben om de Halve Marathon van Ploegsteert tot een goed einde te brengen !
Ik eindigde als 18de op 45 lopers, tijden zijn niet zo belangrijk in de Cross, dus die zal ik niet geven.

1 opmerking: