zondag 28 november 2010

XC Zele: Memorial Falco Christiaens

Vandaag liep ik de Cross te Zele, de oude club van mijn goede vriendin Veerle. We waren wat vroeg en dus kreeg ik het erg koud, gelukkig scheen de zon en was het dus dragelijk.


Wedstrijd


Na een minimale opwarming (gewoon het bloed wat laten stromen ) kon ik aan mijn 9,2kilometer beginnen. Ik heb duidelijk niet de startpower van de meeste seniors, maar dat vind ik helemaal niet erg.
De bedoeling van deze wedstrijden is het uitbouwen van mijn aerobe kracht, in de hoop dat dit de juiste weg is naar betere pistewedstrijden. Na enkele kilometers kon ik wat opschuiven. Een ronde voor het einde haalde ik nog iemand bij, die kon ik echter niet meer lossen en die jongen was echt snel, dus verloor ik de spurt met een halve meter. Helaas hadden ze mijn tijd niet opgenomen en tegen dat dit genoteerd was stond ik al 20secondes verder in de uitslag ... 15de werd ik ... top 10 is nog ver weg in de cross maar dat moet uiteindelijk wel eens lukken ! Misschien volgende week ?

1 opmerking: