vrijdag 26 november 2010

winterweek

Hoewel er velen zijn die denken dat je met 40 of 50 kilometer meer dan voldoende traint voor een wedstrijd tot aan 21 kilometer geloof ik hen niet. Hoe meer ik er over nadenk des te meer ik er overtuigd van geraak dat hoe minder training hoe groter het risico op een ernstige blessure ... . Het lijkt paradoxaal maar in mijn omgeving lijkt er wel wat waarheid in te zitten.
Mijn week dan maar:
  • zaterdag: taperloopje van 10kilometer
  • zondag : XC Roeselare geef en neem 13kilometer die dag
  • maandag: 15,5 kilometer op 't gemak
  • dinsdag: voelde me ellendig 6,5 kilometer
  • woensdag: 2x gelopen 's morgens 8,5 kilometer en 's avonds 18kilometer
  • donderdag: 2x gelopen 's morgens 5,5kilometer in de sneeuw en 's avonds 22kilometer
  • vrijdag: 2x gelopen 's morgens 12kilometer en 's avonds 7.
Misschien loop ik dit weekend een wedstrijd maar dat hangt van 't weer af, geen zin om met dit weer me onnodig te verplaatsen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten